10 Σεπτεμβρίου 2018

Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας από τα «Εκπαιδευτήρια Γείτονα»


Βιοηθική και Εκπαίδευση - Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας από τα «Εκπαιδευτήρια Γείτονα» Bioethics and Education - Study Group on Bioethics Research from the "Neighboring Schools" - Religious Lesson
Βιοηθική και Εκπαίδευση
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, λειτουργεί Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας με κύριο στόχο οι μαθητές να εισαχθούν στον χώρο της Βιοηθικής και να κατανοήσουν την αξία της εμβάθυνσης στα σύγχρονα επιστημονικά ερωτήματα, με απώτερη επιδίωξη να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες ώστε το παραπάνω πρόγραμμα να αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη των εν λόγω ομάδων σε πανελλαδικό πλαίσιο.

Όπως αναφέρουν, σε σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους, μελετούν τη Βιοηθική γιατί αυτή «αγγίζει διάφορα επιστημονικά αντικείμενα και βασικός της στόχος είναι μέσω της επιστημονικής παρατήρησης, της έρευνας και λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κοινωνικά δεδομένα να επικουρεί τη Νομική Επιστήμη ώστε να καταλήγει σε νόμους που προστατεύουν τον ασθενή αλλά και τον εκάστοτε λειτουργό υγείας». Επιπρόσθετα συμπληρώνουν ότι σε ένα κοινωνικό σύνολο είναι λογικό να υπάρχουν πληθώρα απόψεων, σκέψεων, ιδεών και πεποιθήσεων. Πολλές από αυτές, είτε προέρχονται από το χώρο της θρησκείας, είτε από τον χώρο της πολιτικής είτε από συνειδητή προσωπική επιλογή, οδηγούν τους ανθρώπους σε διαφορετικές προσεγγίσεις σε όλα τα ζητήματα, ιδιαίτερα σε αυτά που αφορούν σε θέματα ιδεολογίας και πίστης. 

Οι δύο τελευταίοι αυτοί παράγοντες, επηρεάζουν πολλές φορές τις αποφάσεις ακόμη και για το
σημαντικότερο αγαθό για τον άνθρωπο που είναι η ανθρώπινη ζωή. Η Βιοηθική έρευνα επικουρεί τη Νομική επιστήμη με τέτοιο τρόπο ώστε, αφού θα ληφθούν υπόψη όλες οι ιδεολογικές προσεγγίσεις να καταλήξουμε στο λεγόμενο «κοινωνικό συμβιβασμό», δηλαδή σε αποφάσεις που αφενός θα σέβονται όλες τις προσεγγίσεις, αφετέρου θα προστατεύουν τη ζωή, την υγεία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.

Επίσης, αναφέρουν ότι η διερεύνηση βιοηθικών ζητημάτων είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους μαθητές μιας και αυτή συνδέεται με πλήθος επιστήμων και μαθημάτων όπως είναι: η Ιατρική, η Νομική, η Γενετική, η Φιλοσοφία, η Θεολογία, η Βιολογία, η Ψυχολογία και η Ιστορία. 

Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο αποτελεί ένα προπαρασκευαστικό στάδιο για τη γενικότερη ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και για την ενεργή συμμετοχή τους σε επιστημονικά, ερευνητικά και κοινωνικά τεκταινόμενα. Επίσης αυτό είναι ή τουλάχιστο πρέπει να είναι ένας ζωντανός οργανισμός που θα αφουγκράζεται τις ανησυχίες της εποχής σε όλα τα επίπεδα και να προτείνει βιώσιμες λύσεις για τα σύγχρονα επιστημονικά ζητήματα. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η ταχύτητα με την οποία η τεχνολογία και η επιστήμη εξελίσσονται και είναι πάρα πολύ σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να κατανοήσουν τη δυναμική αυτών των εξελίξεων.
Κ.Ε. 

Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...