31 Δεκεμβρίου 2019

Παλαιά Κάλαντα Πρωτοχρονιάς - Καλή και ευλογημένη χρονιά!




 Κάλαντα Πρωτοχρονιάς  - Καλή και ευλογημένη χρονιά!
Χρόνια πολλά !
Και νέον έτος αριθμεί
την του Χριστού περιτομή
και η μνήμη του Αγίου Ιεράρχου Βασιλείου.

Του χρόνου μας αρχή καλή
και ο Χριστός μας προσκαλεί
 την κακία ν’ αρνηθούμε
μ’ αρετές να στολιστούμε.



Να ζούμε βίον τέλειον
κατά το ευαγγέλιον
με αγάπη με ειρήνη
και με τη δικαιοσύνη.



Χρόνια πολλά και ευτυχή

30 Δεκεμβρίου 2019

Γιατί η Πρωτοχρονιά γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου;


(Στο άρθρο της παρούσας ανάρτησης εξετάζει το ερώτημα γιατί  καθιερώθηκε κάθε χρονιά να ξεκινά την 1η Ιανουαρίου.)
 

Κάνοντας ένα ταξίδι στον χρόνο, από τη Βαβυλώνα μέχρι τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Πάπα Γρηγόριο ΙΓ', ανακαλύπτουμε, τελικά, ότι η Πρωτοχρονιά δεν γιορτάζεται από όλους την ίδια μέρα.

Η Πρωτοχρονιά, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, είναι δημόσια αργία και γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου. Σηματοδοτεί, όπως λέει και το όνομά της, την πρώτη μέρα κάθε χρόνου. Χορός, μουσική, πυροτεχνήματα και πολύ ποτό συνθέτουν την εικόνα των περισσότερων εορταστικών εκδηλώσεων που προγραμματίζονται για να καλωσορίσουμε το νέο έτος.

Ο εορτασμός της πρώτης μέρας του χρόνου, όμως, δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων κοινωνιών. Η ανάγκη να γιορτάζεται η έλευση του νέου έτους, σαν μία καινούρια αρχή, έχει της ρίζες της στους πρώτους ανθρώπινους πολιτισμούς. Στο πέρασμα των αιώνων, αυτός ο εορτασμός άλλαξε μορφές, αλλά πάνω από όλα, άλλαξε ημερομηνίες.


Η Βαβυλώνα και το ανοιξιάτικο φεστιβάλ Ακίτου

Γιατί η Πρωτοχρονιά γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου;
Στη Βαβυλώνα, το φεστιβάλ Ακίτου, ήταν η πρώτη καταγεγραμμένη γιορτή για τον ερχομό του νέου έτους.
Η γιορτή της Πρωτοχρονιάς είναι, λοιπόν, ίσως η αρχαιότερη από όλες τις άλλες. Και η ιστορία της, μας πάει πίσω τέσσερις χιλιετίες. Παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στην αρχαία Βαβυλώνα. Συγκεκριμένα, γύρω στο 2000 π.Χ., όταν οι Βαβυλώνιοι γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά κατά την πρώτη Νέα Σελήνη μετά την εαρινή ισημερία, η οποία συμβαίνει περίπου στις 21 Μαρτίου.

Οι γιορτές των Βαβυλώνιων για την έλευση του νέου έτους ήταν γνωστές με το όνομα Ακίτου, αφιερωμένες στη νίκη του νέου θεού Μαρντούκ εναντίον της παλιάς θεάς Τιαμάτ και διαρκούσαν δέκα ή έντεκα ημέρες. Είναι, μάλλον, ασφαλές να πούμε ότι ο δικός μας τρόπος καλωσορίσματος του χρόνου, με χαρτάκι στο σπίτι ή στρίμωγμα σε πλατείες, ωχριά μπροστά στην αρχαία γιορτή.

Κι αν ο ερχομός της άνοιξης φαντάζει μια λογική εκκίνηση για το νέο έτος – είναι η εποχή της αναγέννησης, της άνθησης των λουλουδιών και της φύτευσης των νέων σοδειών – η 1η Ιανουαρίου φαντάζει εντελώς αυθαίρετη ημερομηνία. Με μια πρώτη ματιά, δεν φαίνεται να έχει καμία γεωργική, αστρολογική ή άλλη σημασία. Πώς καθιερώθηκε, λοιπόν;


Οι νουμηνίες στην αρχαία Ελλάδα


Πριν ξεκινήσουμε την αναζήτηση των λόγων που η 1η Ιανουαρίου θεωρείται η πρώτη μέρα του έτους, πρέπει να πούμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά, αφού για εκείνους ήταν πιο σημαντική η αρχή κάθε μήνα, η οποία ονομαζόταν νουμηνία και γιορτάζονταν ανάλογα.

Όταν ο ελλαδικός χώρος πέρασε στην ρωμαϊκή αυτοκρατορία, οι Έλληνες υιοθέτησαν, μάλλον αναγκαστικά, την πρακτική εορτασμού της Πρωτοχρονιάς των Ρωμαίων, που θα δούμε παρακάτω.


Οι Ρωμαίοι αυξάνουν τους μήνες από δέκα σε δώδεκα
 
Γιατί η Πρωτοχρονιά γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου;
Ο Νοέμβριος σε μωσαϊκό με τους μήνες του ρωμαϊκού ημερολογίου, από τον 3ο αιώνα.

Στα πρώτα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αρχή του νέου έτους θεωρούνταν, όπως και κατά τη χρυσή εποχή της Βαβυλώνας, ο Μάρτιος. Συγκεκριμένα, το ρωμαϊκό ημερολόγιο, που είχε σαν βάση τον σεληνιακό κύκλο, ξεκινούσε από τον Μάρτιο και τελείωνε στον Δεκέμβριο.
Μάλιστα, τα ονόματα των σύγχρονων μηνών Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος φανερώνουν, μέχρι σήμερα, τη θέση τους σε εκείνο το ημερολόγιο. Αυτό γιατί, στα λατινικά, septem σημαίνει επτά, octo σημαίνει οχτώ, novem σημαίνει εννιά και decem σημαίνει δέκα.
Αργότερα, προστέθηκαν δύο ακόμα μήνες στο ημερολόγιο των Ρωμαίων, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος και το 153 π.Χ., η ρωμαϊκή σύγκλητος αποφάσισε το ρωμαϊκό πολιτικό έτος να αρχίζει την 1η Ιανουαρίου, όταν και ορκίζονταν οι ετήσιοι ύπατοι και οι πραίτορες.


Το ημερολόγιο του Ιουλίου Καίσαρα και ο ρόλος του θεού Ιανού
 

Γιατί η Πρωτοχρονιά γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου;
Ο Ιανός, θεός των αρχαίων Ρωμαίων.
Παρόλα αυτά, δεν ήταν παρά μόνο μέχρι το 46 π.Χ., όταν ο Ιούλιος Καίσαρας δημιούργησε το Ιουλιανό

29 Δεκεμβρίου 2019

O γενετικός έλεγχος εμβρύων ενδέχεται να μην οδηγήσει σε «πιο έξυπνα μωρά»


O γενετικός έλεγχος εμβρύων ενδέχεται να μην οδηγήσει σε «πιο έξυπνα μωρά»
O γενετικός έλεγχος εμβρύων ενδέχεται να μην οδηγήσει σε «πιο έξυπνα μωρά»
Η δημιουργία παιδιών «κατά παραγγελία», δηλαδή η «επιλογή» απογόνων στο πλαίσιο της αναπαραγωγικής διαδικασίας, είναι μάλλον απίθανο να γίνει πραγματικότητα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μίας πρόσφατης μελέτης.

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Cell, δείχνει ότι τα χαρακτηριστικά, όπως το ύψος ή το IQ, είναι αποτέλεσμα πολλαπλών γονιδίων που συνεργάζονται μαζί με άλλους, μη γενετικούς παράγοντες. Η εν λόγω μελέτη καταδεικνύει ότι υπάρχουν παράγοντες που εμπλέκονται στην κληρονομικότητα σύνθετων χαρακτηριστικών εκτός από τα γονίδια δηλαδή.

Συγκεκριμένα, παρά την τεράστια πρόοδο στην κατανόηση των συνδυασμένων αποτελεσμάτων των πολλαπλών γονιδίων σε σύνθετα χαρακτηριστικά στους ανθρώπους, ερευνητές στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, στο Ισραήλ, κατέδειξαν ότι η επιλογή εμβρύων με βάση τη γενετική τους προδιάθεση σε χαρακτηριστικά, όπως είναι το ύψος και ο δείκτης νοημοσύνης, δεν είχε τα αναμενόμενα πλεονεκτήματα.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν προσομοιώσεις υπολογιστών χρησιμοποιώντας γενετικά δεδομένα ανθρώπων για να δημιουργήσουν γονιδιωματικά προφίλ υποθετικών εμβρύων. Η ομάδα εργάστηκε με την υπόθεση ότι κάθε ζευγάρι θα έχει 10 έμβρυα για να επιλέξει και το ένα με την «κορυφαία βαθμολογία» θα επιλεγεί τελικώς για εμφύτευση.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα αναμενόμενα πλεονεκτήματα ήταν σχετικά μικρά, με το IQ να αυξάνεται κατά τρία σημεία κατά μέσο όρο και το ύψος να αυξάνεται κατά τρία περίπου εκατοστά. Σε ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο, όπου ένα ζευγάρι έχει πέντε έμβρυα, αυτά τα αριθμητικά

28 Δεκεμβρίου 2019

6. Η σχέση της ηθικής σκέψης και πράξης – Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος ΣΤ΄


6. Η σχέση της ηθικής σκέψης και πράξης –  Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος ΣΤ΄
Η σχέση της ηθικής σκέψης και πράξης

του Εμμανουήλ Καραμαλάκη – Εκπαιδευτικού 
MSc στην Παιδαγωγική – MSc στη Βιοηθική  
 

  Σε προηγούμενα άρθρα μας (Η θεωρία του Lawrence Kohlberg για την ηθική ανάπτυξη,  Η θεωρία του J. Piaget για την ηθική ανάπτυξη του παιδιού και Οι κανόνες του παιδικού παιχνιδιού και η έννοια της δικαιοσύνης στη θεωρία του Piaget) προσπαθήσαμε να περιγράψουμε την ανάπτυξη της ηθικότητας στο παιδί από την πλευρά της γνωστικής θεωρίας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσαμε τις δύο βασικότερες προσεγγίσεις της γνωστικής θεωρίας, του Piaget και του Kohlberg. Πλην όμως όλες αυτές οι θεωρίες έχουν σχέση με την καθημερινή – πρακτική ζωή του αναπτυσσόμενου ανθρώπου; Ένας έφηβος που εκφράζει μια ηθική στάση απαντώντας σε ένα πρόβλημα τύπου Kohlberg, είναι σίγουρο ότι θα φερθεί ανάλογα όταν θα αντιμετωπίσει ένα παρόμοιο πρόβλημα στην καθημερινή – πρακτική του ζωή; ή μήπως η απάντηση που θα μας δώσει θα είναι «θεωρητική», εντελώς αποκομμένη από τη ζωή του;


 Τόσο ο Piaget όσο και Kohlberg έχουν υποστηρίξει ότι το επίπεδο ηθικής σκέψης ενός ατόμου, είναι ένα σημαντικό κίνητρο της ηθικής συμπεριφοράς. Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχει θετική συνάφεια (76%) μεταξύ της ηθικής σκέψης και συμπεριφοράς. Βέβαια η σχέση αυτή δεν είναι πάντοτε ισχυρή. Ο ίδιος ο Kohlberg αναγνώρισε ότι μεταξύ της ηθικής σκέψης και της συμπεριφοράς υπάρχει συχνά ασθενής σύνδεση (Κακαβούλης, 2003  σσ. 110-111).

Στην πραγματικότητα, αρκετές φορές οι άνθρωποι άλλα υποστηρίζουν όταν το πρόβλημα δεν τους αφορά άμεσα και άλλα πράττουν όταν έρχονται σε επαφή με το ίδιο το πρόβλημα. Η μια αντιμετώπιση

27 Δεκεμβρίου 2019

Αυτοψία στα Μετέωρα – Ντοκιμαντέρ




Αυτοψία στα Μετέωρα – Ντοκιμαντέρ - Μοναχισμός και Μάθημα Θρησκευτικών
Αυτοψία στα Μετέωρα
Η εκπομπή «Αυτοψία» και ο Αντώνης Σρόιτερ μας ξεναγεί στο επιβλητικό και άγριο τοπίο των Μετεώρων, το οποίο  είναι το δεύτερο πλέον σημαντικό μοναστικό συγκρότημα   στον ελληνικό χώρο. Το τοπίο αυτό δημιουργήθηκε μέσα από μια αέναη διαπάλη των στοιχείων της φύσης.  Βλέποντας ο επισκέπτης το απαράμιλλο αλλά και απόκοσμο αυτό τοπίο τον διαπερνά ένα αίσθημα δέους, αλλά και ηρεμίας, γαλήνης και  κατάνυξης. Ένα αίσθημα που τον καλεί να στοχαστεί και να αναταχτεί πνευματικά.

Η κάμερα της εκπομπής περιηγείται στους ιερούς βράχους και μας περιγράφει τον καθημερινό αγώνα των μονάχων που ζουν σε αυτό το δύσκολο τοπίο,  καταγράφει τις διηγήσεις και τη ζωή τους, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζουν, την ιστορία των μοναστηριών, την κατάνυξη αλλά και το μήνυμα που εκπέμπουν τα μοναστήρια αυτά στους ανθρώπους της εποχής μας. 

Ο Αντώνης Σρόιτερ επισκέπτεται τις μονές, τα κελιά και τις σκήτες των Μετεώρων και συνομιλεί με τους

26 Δεκεμβρίου 2019

Η χριστιανική αγάπη κινείται κυκλικά - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς


Η χριστιανική αγάπη κινείται κυκλικά  - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Η χριστιανική αγάπη κινείται κυκλικά 
Γράφει λοιπόν ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Πρώτα έρχεται η αγάπη προς τον εαυτό μας, κατόπιν η αγάπη προς τους φίλους μας, μετά η αγάπη προς τους εχθρούς μας και, τέλος, η αγάπη προς τον Θεό. Ο Χριστός την αγάπη προς τον εαυτό μας την πήρε για μέτρο της αγάπης μας για τους ανθρώπους και για τον Θεό. “Όπως αγαπάς τον εαυτό σου”, λέει ο Χριστός, “να αγαπάς και τον πλησίον”. Αν οι άνθρωποι είχαν χριστιανική αγάπη προς τον εαυτό τους, γρήγορα θα είχαν και χριστιανική αγάπη προς τους φίλους τους και προς τους εχθρούς τους. Αλλά αυτή η βασική αγάπη των ανθρώπων -η αγάπη προς τον εαυτό μας- ακόμα πλειοψηφεί ως ζωώδης, εγωιστική, αδηφάγα, ακάθαρτη, οπότε και κάθε άλλη αγάπη, βασιζόμενη σε τέτοια αγάπη είναι ομοίως τέτοια.

Όμως, θα έρθει μια καλύτερη εποχή, κατά την οποία οι άνθρωποι θα αγαπιούνται περισσότερο με το πνεύμα και την αλήθεια, και λόγω του πνεύματος και της αλήθειας, και θα έχουν αληθινή αγάπη τόση όση είναι σήμερα η ψευδής αγάπη.

Θα έρθει εποχή κατά την οποία ο φίλος για τον φίλο θα είναι ιερέας και εξομολόγος, και όχι συνεργάτης

25 Δεκεμβρίου 2019

Χριστούγεννα στο Άγιο Όρος: Αναμνήσεις του Μητροπολίτη Μεσόγαιας και Λαυρεωτικής, Νικολάου (Βίντεο)




Χριστούγεννα στο Άγιο Όρος: Αναμνήσεις του Μητροπολίτη Μεσόγαιας και Λαυρεωτικής, Νικολάου (Βίντεο)
Χριστούγεννα στο Άγιο Όρος

Οι άνθρωποι της εκκλησίας βιώνουν εντελώς διαφορετικά και πιο πνευματικά τις χριστιανικές γιορτές. Στο πλαίσιο αυτό, στο βίντεο της παρούσας ανάρτησης, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαος Χατζηνικολάου, μας περιγράφει τα κατανυκτικά και λιτά Χριστούγεννα που πέρασε στο Άγιο Όρος, όταν τη δεκαετία του 1980 άφησε τη ΝΑΣΑ και το ΜΙΤ για να γίνει μονάχος στο Περιβόλι της Παναγίας. Μας περιγραφεί έναν άλλον τρόπο εορτασμού των χριστιανικών εορτών, έναν τρόπο πιο ουσιαστικό και πνευματικό, γυμνό από κάθε ίχνος καταναλωτισμού και εμπορευματοποίησης της εποχής μας.

Το βίντεο είναι απόσπασμα από ένα επεισόδιο της εκπομπής Μηχανής του Χρόνου της ΕΡΤ, στο οποίο

24 Δεκεμβρίου 2019

Τα κάλαντα των Χριστουγέννων της Κρήτης - Χρόνια πολλά !




Καλήν εσπέραν άρχοντες, κι αν είναι ορισμός 
σας Χριστού τη θεία γέννησιν,να πω στ' αρχοντικό σας
 Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει, 
οι ουρανοί αγάλλονται χαίρει η φύσις όλη. (παύση)


 Εν τω σπηλαίω τίκτεται εν φάτνη των αλόγων,
ο Βασιλεύς των ουρανών και ποιητής των όλων.
Πλήθος αγγέλων ψάλλουσι το «Δόξα εν υψίστοις»
και τούτο άξιον εστίν η των ποιμένων πίστις. (παύση)

Τα κάλαντα των Χριστουγέννων  της Κρήτης - Χρόνια πολλά !
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων  της Κρήτης

Κερά καμαροτράχηλη και φεγγαρομαγούλα
ν' απού τον έχεις τον υγιό τον μοσχοκανακάρη.
Λούεις τον και χτενίζεις τον και στο σχολείο τον πέμπεις
κι ο δάσκαλος τον έδειρε μένα χρυσό βεργάλι

23 Δεκεμβρίου 2019

Το κοριτσάκι με τα σπίρτα - βίντεο και παραμύθι


Το κοριτσάκι με τα σπίρτα  - βίντεο και παραμύθι Χριστουγγένα και Μάθημα Θρησκευτικών
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
Το αριστουργηματικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα»  είναι ίσως μια από τις πιο λυπητερές, αλλά και τις πλέον όμορφες χριστουγεννιάτικες ιστορίες των παιδικών μας χρόνων.  Ένα μικρό κορίτσι, μια παγωμένη νύχτα των Χριστουγέννων, βρίσκεται μόνη στους δρόμους μιας σκανδιναβικής πόλης και το μόνο που κρατά ζωντανή την ελπίδα του για μια καλύτερη ζωή, είναι το φως και η ζεστασιά από τα σπίρτα που δεν είχε καταφέρει να πουλήσει. Αμέσως παρακάτω μπορείτε να δείτε διαφορές εκδοχές  της παραπάνω ιστορίας σε βίντεο, αλλά και να διαβάσετε το ίδιο το παραμύθι.  


ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ  


Έκανε κρύο φοβερό, έπεφτε χιόνι πυκνό και είχε αρχίσει να νυχτώνει· το βράδυ, το τελευταίο βράδυ του χρόνου, πλησίαζε. Αλλά παρά το κρύο και το σκοτάδι, ένα φτωχό κοριτσάκι, ξεσκούφωτο και ξυπόλυτο, γύριζε στους δρόμους. Όταν έφυγε από το σπίτι της φορούσε παντόφλες, αλλά ήτανε πολύ μεγάλες - αφού ανήκανε στη μητέρα της - και της έφυγαν από τα ποδαράκια κάποια στιγμή που διέσχιζε τρέχοντας τον δρόμο για ν' αποφύγει δυο άμαξες. Η μία παντόφλα χάθηκε, την άλλη την άρπαξε ένα παιδί που ήθελε να την κάνει κούνια για την κούκλα του.

Έτσι, λοιπόν, το κοριτσάκι περπατούσε ξυπόλυτο και τα πόδια του είχανε μελανιάσει από το κρύο. Κρατούσε ένα ματσάκι σπίρτα στο χέρι, και στην τσέπη της φθαρμένης της ποδιάς είχε κι άλλα. Κανένας δεν είχε αγοράσει ούτ' ένα σπίρτο όλη την ημέρα, κανένας δεν της είχε δώσει μια δεκάρα. Έτρεμε από το κρύο και την πείνα καθώς σερνόταν εδώ και εκεί - προσωποποίηση της δυστυχίας - το κακόμοιρο το κοριτσάκι.
                               
Η Ελένη Τσαλιγοπούλου διαβάζει το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν 'Αντερσεν ''Το κοριτσάκι με τα σπίρτα''

Νιφάδες χιονιού κάθονταν στα μακριά, ξανθά μαλλιάς της, που έπεφτε χυτά σε μπούκλες ως τους ώμους της· αλλά η μικρή δε σκεφτότανε ούτε την ομορφιά της ούτε το κρύο. Σε όλα τα παράθυρα έλαμπαν φώτα κι η μυρωδιά της ψητής χήνας έβγαινε από μερικά σπίτια: ήτανε παραμονή Πρωτοχρονιάς, κι αυτό μόνο σκεφτότανε το κοριτσάκι.

Σε μια γωνία που σχημάτιζαν δυο σπίτια, επειδή το ένα προεξείχε από το άλλο, το κοριτσάκι κάθισε και ζάρωσε τα ποδαράκια του όσο γινόταν πιο σφιχτά, όμως δεν μπορούσε να τα ζεστάνει. Δεν τολμούσε να γυρίσει στο σπίτι, γιατί δεν είχε πουλήσει ούτε ένα σπίρτο, δεν είχε κερδίσει ούτε μια δεκάρα, και ίσως ο πατέρας της την έδερνε· άλλωστε, η σοφίτα που μένανε δεν ήτανε πιο ζεστή από τον δρόμο, και παρ' όλο που είχανε φράξει πολλές τρύπες στη στέγη με άχυρα και κουρέλια, ο παγωμένος αέρας και το χιόνι έμπαιναν μέσα. Τα χεράκια του κοριτσιού ήτανε ξυλιασμένα· ένα μονάχα σπίρτο αν άναβε, μπορεί και να τα ξέσταινε λιγάκι. Πήρε ένα από το μάτσο και το 'τριψε στον τοίχο: μπράβο! Έβγαλε μια φωτεινή, ξεστή φλόγα και η μικρή πλησίασε τα χέρια της. Τότε της φάνηκε σαν να φωτίστηκαν όλα γύρω από τη μαγική φλόγα· και η μικρή νόμισε ότι στ' αλήθεια καθότανε μπροστά σε μια μεγάλη σιδερένια θερμάστρα με μπρούντζινα στολίδια, που μέσα της κόρωνε η φωτιά. Η μικρή τέντωσε και τα πόδια της για να ζεσταθούν· όμως, τι κρίμα, μέσα σε λίγες στιγμές η φλόγα έσβησε, χάθηκε κι η θερμάστρα, και το κοριτσάκι βρέθηκε πάλι ξυλιασμένο με την κάφτρα του σπίρτου στο χέρι.



                 Το συγκινητικό παραμύθι «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» από το κανάλι της Βουλής με ελληνικούς υποτίτλους. 

Έτριβε και δεύτερο σπίρτο στον τοίχο, που άναψε και λαμποκόπησε, και σ' όποιο σημείο του τοίχου έπεφτε το φως του, τον έκανε διάφανο σαν πέπλο, έτσι που το κοριτσάκι μπορούσε να δει τι γινότανε μέσα στο σπίτι. Στο τραπέζι ήταν στρωμένο ένα κατάλευκο τραπεζομάντιλο από δαμασκηνό ύφασμα και πάνω του σερβίτσιο πορσελάνινο· η ψητή χήνα, γεμισμένη με μήλα και ξερά δαμάσκηνα, μοσχομύριζε. Αλλά τότε ξαφνικά η χήνα, που είχε ακόμα μπηγμένα στο στήθος της ένα μαχαίρι κι ένα πιρούνι, πήδηξε

22 Δεκεμβρίου 2019

Ηλεκτρονικό τσιγάρο, η παράξενη ασθένεια που πλήττει τις ΗΠΑ


Ηλεκτρονικό τσιγάρο, η παράξενη ασθένεια που πλήττει τις ΗΠΑ Πολιτείες
Ηλεκτρονικό τσιγάρο: η παράξενη ασθένεια
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, μια μυστηριώδης μόλυνση φαίνεται να χτυπά εδώ και μερικούς μήνες τους οπαδούς των ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Ενώ οι αρχές προειδοποιούν τώρα, οι ερευνητές προσπαθούν να εντοπίσουν τα αίτια της νόσου. Και ίσως βρήκαν μια κρυφή πτυχή στους πνεύμονες των άρρωστων.

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο παρουσιάζεται από καιρό ως μια υγιεινή εναλλακτική λύση από το συμβατικό τσιγάρο. Στη συνέχεια, άρχισαν να σπείρονται αμφιβολίες. Μέχρι που, τις τελευταίες εβδομάδες, πολλοί άνθρωποι που είναι γεμάτοι ενέργεια και ενθουσιώδεις δηλώνουν σοβαρές πνευμονικές διαταραχές. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα πρώτο θύμα απετράπη τον περασμένο Αύγουστο. Από τις 6 Σεπτεμβρίου, οι αρχές αριθμούσαν τουλάχιστον 450 ασθενείς και, δυστυχώς, 5 θάνατοι που σχετίζονται με το πρόβλημα.

Μετά την ανάλυση των υγρών από τους πνεύμονες των ασθενών, φαίνεται ότι υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής: τα προϊόντα περιέχουν THC, μια δραστική ουσία κάνναβης, και δείγματα ενός ελαίου βιταμίνης Ε που εξατμίζεται σε υψηλή θερμοκρασία και εισπνεόμενη, μπορεί να είναι η αιτία βλάβης στους πνεύμονες των ασθενών. Αλλά πιο ακριβείς αναλύσεις δεν έχουν ακόμη επιβεβαιώσει αυτή την υπόθεση.

Πρόκειται για το «Σύνδρομο οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας». Αυτή είναι η αιτία που πάσχουν αυτοί οι

21 Δεκεμβρίου 2019

Μόνος τα Χριστούγεννα – Ένα συγκινητικό βίντεο



Μόνος τα Χριστούγεννα – Ένα συγκινητικό βίντεο

Στο βίντεο της παρούσας ανάρτησης μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα συγκλονιστικό βίντεο με θέμα τα Χριστούγεννα και τις ανθρώπινες σχέσεις. Κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα, ένας ηλικιωμένος καλεί τα παιδιά του για φαγητό, όμως κανείς δεν καταφέρνει να φύγει έστω και λίγο από τη δουλειά του και τις ενασχολήσεις του και να τον επισκεφτεί για λίγες ημέρες…
Το βίντεο με ελληνικούς υπότιτλους μπορείτε να το δείτε

20 Δεκεμβρίου 2019

Τι θα κάνετε αν βλέπατε ένα παιδί να ξεπαγιάζει στα χιόνια; Βίντεο




Τι θα κάνετε αν βλέπατε ένα παιδί να ξεπαγιάζει στα χιόνια;  Βίντεο
Παιδιά που ζουν απροστάτευτα στους δρόμους
Στο εξαιρετικό  βίντεο της ανάρτησης μπορούμε να δούμε ένα κοινωνικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε Όσλο  της Νοβηργίας. Το πείραμα αυτό προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα, του τι θα πράτταμε αν βλέπαμε ένα παιδί να ξεπαγιάζει στα χιόνια και παράλληλα να μας ευαισθητοποιήσει πάνω στο σημαντικό ζήτημα των παιδιών που ζουν απροστάτευτα στους δρόμους.

Ένα εντεκάχρονο αγόρι στο Όσλο, κάθεται ολομόναχο,  δίχως παλτό, τουρτουρίζοντας, σε μία στάση λεωφορείου. Το χιονισμένο τοπίο μας φανερώνει τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Οι κρυφές κάμερες καταγράφουν τις αντιδράσεις των περαστικών. Είναι ιδιαιτέρα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι περισσότεροι περαστικοί  δεν αδιαφορούν. Αντίθετα   μας συγκινεί το γεγονός ότι ορισμένοι εξ αυτών φροντίζουν το παιδί με ιδιαίτερη αυταπάρνηση…

Το πείραμα διενεργήθηκε και βιντεοσκοπήθηκε από τα Νορβηγικά Χωριά SOS με σκοπό  να

19 Δεκεμβρίου 2019

Η καταγωγή και μακροχρόνια ιστορία της νηστείας


Η καταγωγή και μακροχρόνια ιστορία της νηστείας - Μάθημα θρησκευτικων και χριστιανική ηθική
Η καταγωγή και μακροχρόνια ιστορία της νηστείας
του Νίκου Παπαχρήστου


Η Μεγάλη Παρασκευή είναι η περισσότερο συναισθηματικά φορτισμένη ημέρα της εορτής του Πάσχα. Η κορύφωση του Θείου Δράματος. Αυτή την ημέρα οι πιστοί σε ένδειξη πένθους δεν τρώνε, σχεδόν, τίποτα. Έχουν πλέον εισέλθει στο τελικό στάδιο της σωματικής και πνευματικής δοκιμασίας που ξεκίνησε με την έναρξη της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Γιατί η νηστεία, κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας, δεν είναι μόνο η αποχή από κάποια φαγητά αλλά και από πάθη, εγωισμούς και χαρακτηριζόμενες αμαρτωλές συμπεριφορές. Έτσι ως δοκιμασία, συναντάται στη διάρκεια των αιώνων, με διαφορετική ίσως μορφή, σχεδόν σε όλες τις θρησκείες.

Στις τρεις μονοθεϊστικές, τις λεγόμενες Αβραμιαίες, θρησκείες, στον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ η νηστεία αποτελεί ένα σημαντικό -ενίοτε απαραίτητο- στάδιο για την ψυχοσωματική προετοιμασία του πιστού. Εδράζεται δε, σε ανάλογες δοκιμασίες βιβλικών προσώπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Μωυσής νήστευσε 40 ημέρες πριν ανέβει στην κορυφή του Όρους Σινά για να παραλάβει, κατά τη θρησκευτική παράδοση, από τον Θεό τη Διαθήκη των 10 εντολών. Η νηστεία τού έδωσε το θάρρος και το ψυχικό σθένος να «αντικρίσει» τον Δημιουργό, ενώ στην περίπτωση του Σαμψών αποτελούσε το πραγματικό μυστικό της δύναμής του. Μετά από νηστεία 24 ωρών ο Δανιήλ «επιβίωσε» στον λάκκο των Λεόντων, ενώ ο Ιησούς Χριστός πριν ξεκινήσει τη διδασκαλία του αποσύρθηκε στην έρημο όπου με νηστεία και προσευχή παρέμεινε επί 40 ημέρες.

Από τα αρχαία χρόνια πιστευόταν πως η νηστεία δυναμώνει την προσευχή, ενισχύει τον άνθρωπο, θωρακίζει την υγεία του, καταπολεμά τους πειρασμούς. «Με την τρυφή, τη μέθη και τα διάφορα καρυκεύματα εξάπτεται και κάθε είδος ακολασίας» προειδοποιούν τα εκκλησιαστικά κείμενα, ενώ ο Μ. Βασίλειος σημείωνε ότι «αν κυριαρχούσε η νηστεία, η ζωή μας δεν θα ήταν γεμάτη στεναγμούς. Θα επικρατούσε τέλεια ειρήνη σε ολόκληρη της ανθρωπότητα». Κατά τον Άγιο Νικόδημο, νηστεία είναι «η τέλεια ασιτία ή και το να τρώγη τινάς μίαν φοράν την ημέραν, κατά την εννάτην ώραν, με ξηροφαγίαν, άρτου δηλονότι μόνον και ύδατος».


Αποκλεισμός τροφών


Σήμερα, η νηστεία έχει συνδεθεί κυρίως με την αποχή από ορισμένα φαγητά, όπως κρέας, ψάρια και τα

Η ιστορία του χριστουγεννιάτικου δέντρου – βίντεο


 Στο σύντομο βίντεο της παρούσας ανάρτησης μπορείτε να παρακολουθήσετε την ιστορία αλλά και τους συμβολισμούς του χριστουγεννιάτικου δέντρου.


Η ιστορία του χριστουγεννιάτικου δέντρου
Η ιστορία του χριστουγεννιάτικου δέντρου
 

18 Δεκεμβρίου 2019

Μια Ορθόδοξη προσέγγιση σε θέματα Βιοηθικής


Μια Ορθόδοξη προσέγγιση σε θέματα Βιοηθικής
Του Μητροπολίτη Πάφου Γεωργίου


  Οι Βιοεπιστήμες, δηλαδή οι κλάδοι της Επιστήμης που έχουν ως αντικείμενο έρευνας το φαινόμενο της ζωής, από το κύτταρο και τους μικροοργανισμούς, μέχρι τα ζώα και τον ίδιο τον άνθρωπο, καθώς και η αντίστοιχη Βιοτεχνολογία έχουν σημειώσει τεράστια ανάπτυξη κατά την τελευταία πεντηκονταετία. Πολλά από τα επιτεύγματά τους (π.χ. μεταμοσχεύσεις οργάνων, τεχνολογίες αναπαραγωγής κ.ά) εφαρμόζονται ήδη και στον τόπο μας. Άλλων, όπως είναι τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα, κάνουμε χρήση˙ και όλων, γενικά, έχουμε, λίγο ή πολύ, γνώση.

     Πολλά από τα επιτεύγματα αυτά κρίνονται ως ευεργετικά για τον άνθρωπο. Έτσι, με τις μεταμοσχεύσεις οργάνων παρέχεται η δυνατότητα επιβίωσης, ή, και βελτίωσης της ποιότητας ζωής, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα με ζωτικά όργανά τους˙ με τις τεχνολογίες αναπαραγωγής μπορούν πολλά ζευγάρια, που χωρίς τη βοήθειά τους θα έμεναν άτεκνα, να αποκτήσουν απογόνους˙ η γενετική μηχανική επαγγέλλεται την πρόβλεψη και θεραπεία ασθενειών κ.ο.κ.

   Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις στις οποίες δεν κρίνεται από όλους επωφελής, ή τουλάχιστον, δεν στερείται διλημμάτων η εφαρμογή των νέων εφευρέσεων, όπως συμβαίνει π.χ. στη λήψη οργάνων από πτωματικούς δότες, στην ετερόλογη γονιμοποίηση, στην επέμβαση στα γονίδια ζώων ή φυτών κλπ.

    Οι απορίες και τα διλήμματα των ανθρώπων, όσον αφορά στις ως άνω νέες επιστημονικές ανακαλύψεις και τις εφαρμογές τους, οδήγησαν στην εμφάνιση του κλάδου της Βιοηθικής. Η Βιοηθική καλείται να θέσει όρια ανάμεσα στις θετικές και αρνητικές συνέπειες των Βιοεπιστημών και της Βιοτεχνολογίας στη ζωή μας, να προβάλει κριτήρια επιλογής πορείας μέσα από τους πολλούς και ποικίλους δρόμους που διανοίγονται, καθώς επίσης και να δημιουργήσει αντιστάσεις στη συνεχώς αυξανόμενη πίεση για εφαρμογή στη ζωή των ανθρώπων των οποιωνδήποτε εφευρέσεων ή ανακαλύψεων.

      Κάθε Ηθική είναι, φυσικά, αναπόσπαστα συνδεδεμένη με ένα φιλοσοφικό σύστημα ή μια θρησκεία

17 Δεκεμβρίου 2019

5. Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης. - Διδακτική αξιοποίηση (Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος Ε΄)


 Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης. - Διδακτική αξιοποίηση (Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος Ε΄) - Μάθημα Θρησκευτικων
Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης.
Διδακτική αξιοποίηση
του Εμμανουήλ Καραμαλάκη – Εκπαιδευτικού
MSc στην Παιδαγωγική – MSc στη Βιοηθική

5.1. Εισαγωγικά

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως προς την υποστήριξη της ηθικής αγωγής των παιδιών είναι πολύ λεπτός. Όταν ο δάσκαλος επιθυμεί σκόπιμα να ανακινήσει θέματα ηθικής και αξιών, μπορεί να το κάνει συζητώντας διάφορα ηθικά προβλήματα, τύπου Kohlberg. Ένα μεγάλο μέρος της εργασίας στην τάξη πρέπει να αφιερώνεται στην ικανότητα αναγνώρισης της οπτικής γωνίας του άλλου, έτσι ώστε να υπάρχει συμπάθεια και συναισθηματική συμμετοχή προς τους συνανθρώπους μας.
Μέσα στη σχολική ζωή, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες έχουν άπειρες ευκαιρίες να εφαρμόσουν και να διδάξουν ή να παραβιάσουν και να παραμελήσουν τους κανόνες του ηθικού μας βίου. Πάνω απ’ όλα και με δεδομένο ότι ο μαθητής είναι ένα ενεργό υποκείμενο, το σχολείο πρέπει να σέβεται την ετερότητα του κάθε μαθητή. Συνεπώς η εκπαίδευση δεν πρέπει να αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν να είναι παραλλαγές ενός και μόνο ατόμου.
Στον τόπο μας είναι πολύ συνηθισμένο να συζητούμε για τα θέματα της θρησκευτικής και ηθικής αγωγής με έναν άκρως θεωρητικό τρόπο. Πολλές φορές μάλιστα υπάρχει και μια μικρή ή μεγάλη δόση καχυποψίας, όταν προσπαθούμε να προσεγγίζουμε αυτά τα θέματα όχι μόνο θεωρητικά, αλλά και πρακτικά (Περσελής, 1998, σσ. 76-77).
Σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης διδακτικής, μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να αρχίζουν το μάθημά τους από το διδακτικό εγχειρίδιο, αλλά από το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές τους (Tomlinson, 2004, σσ. 7-10). Η διδασκαλία πρέπει να πραγματοποιείται έχοντας ως βάση τις προϋπάρχουσες ιδέες του μαθητή, οι οποίες μπορεί ενδεχομένως να είναι και εσφαλμένες. Ο εκπαιδευτικός όμως οφείλει να τις γνωρίζει και να ξεκινά από αυτές, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια με τον κατάλληλο διδακτικό τρόπο να τις αναδομήσει (Κοκκότας, 2002, Κοκκότας, 2001, σσ. 294-304). «Ο πιο σπουδαίος απλός παράγοντας που επηρεάζει τη μάθηση είναι αυτό που ο μαθητής ήδη γνωρίζει. Εξακρίβωσέ το και δίδαξέ τον σύμφωνα με αυτό» (Ausubel, 1968, σ. 297).
Δεν είναι θεμιτό να αντιμετωπίζουμε τους μαθητές μας σαν να είναι παραλλαγές ενός και μόνου ατόμου. Κάθε μαθητής σκέπτεται και δρα με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, αλλά και το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον από το οποίο προέρχεται. Η ηθική σκέψη είναι ένα δυναμικό γεγονός και κάθε μαθητής σκέπτεται διαφορετικά ανάλογα με τις προϋποθέσεις που έχει. Ως εκ τούτου, για να είναι αποτελεσματική η διδασκαλία των ηθικών αξιών μέσα στην τάξη, πρέπει ο δάσκαλος να γνωρίζει το επίπεδο της ηθικής σκέψης των μαθητών του, έτσι ώστε να προσαρμόζει κάθε φορά τη διδασκαλία του στο επίπεδο της ηθικής σκέψης του κάθε μαθητή του.
Είναι λοιπόν, ιδιαίτερα σημαντικό, για μια πιο αποδοτική διδασκαλία των ηθικών αρχών και αξιών να είμαστε ικανοί να ανιχνεύουμε σε ποιο επίπεδο ηθικής σκέψης βρίσκεται ο κάθε μαθητής μας, δηλαδή να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο ο νέος άνθρωπος αναπτύσσει την ηθικότητά του και πώς αντιλαμβάνεται και εσωτερικοποιεί τις ηθικές αρχές και αξίες του.
Προς την κατεύθυνση αυτή, θα παρουσιάσουμε αμέσως παρακάτω δύο ηθικά προβλήματα, τα οποία αποτελούν μέρος από ένα ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης (το οποίο βασίζεται στη θεωρία του L., Kohlberg). Τα ηθικά προβλήματα που εμπεριέχονται σε αυτό το ερωτηματολόγιο μπορούν να μας βοηθήσουν έτσι ώστε, πρώτον να ανιχνεύσουμε με ποιον τρόπο οι μαθητές μας (και όχι μόνο) προσεγγίζουν τα ηθικά προβλήματα και δεύτερον να διακρίνουμε το επίπεδο της ηθικής τους σκέψης. 


5.2. Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης 


ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

1ο ΗΘΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (Αφού διαβάσεις προσεκτικά την παρακάτω ιστορία να επιλέξεις μία μόνο απάντηση)

 Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης. - Διδακτική αξιοποίηση (Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος Ε΄) - Μάθημα Θρησκευτικων
Ηθικά προβλήματα – διλήμματα
Ο πατέρας του Γιώργου, του είχε υποσχεθεί ότι αν μάζευε ο ίδιος από το χαρτζιλίκι του τα 50 ευρώ, που χρειαζόταν για το εισιτήριό του, θα τον άφηνε να πάει εκδρομή με τους συμμαθητές του. Αργότερα όμως ο πατέρας του χρειάστηκε τα χρήματα και τα ζήτησε από το παιδί. Ο Γιώργος του είπε ψέματα, ότι είχε μόνο 20 ευρώ, ενώ είχε μαζέψει 60 ευρώ. Έδωσε στον πατέρα του τα 20 ευρώ και τα άλλα τα κράτησε για τον εαυτό του. Μια μέρα ο Γιώργος το είπε στον μικρότερο αδελφό του τον Γιάννη. Πιστεύετε ότι ο Γιάννης θα πρέπει να αποκαλύψει στον πατέρα του αυτό που έκανε ο αδελφός του;

  • Πρέπει να αποκαλύψει το ψέμα του αδελφού του, γιατί αν μάθει ο πατέρας του ότι το ήξερε θα τον τιμωρήσει.
  •  Δεν πρέπει να το αποκαλύψει, γιατί ο μεγαλύτερος αδερφός του θα τον τιμωρήσει.
  • Δεν πρέπει να το αποκαλύψει, γιατί έτσι θα του χρωστά χάρη ο μεγάλος του αδελφός και όταν κάνει και εκείνος κάτι το οποίο δεν είναι σωστό και το μάθει ο αδελφός του, τότε δε θα το πει στον πατέρα τους.
  • Δεν πρέπει να το αποκαλύψει, γιατί αν το πει θα χαρακτηριστεί ως «καρφί» και θα τον απορρίψουν οι φίλοι του.
  • Πρέπει να το πει γιατί πρέπει να κάνει αυτό που του λένε οι γονείς του.
  •  Πρέπει να το πει, αν και έχουν άδικο τόσο ο πατέρας όσο και ο αδερφός του, αυτό δε δικαιολογεί τον Γιώργο να λέει ψέματα.
  • Δεν πρέπει να το αποκαλύψει, γιατί δεν είναι τίμιο να προδώσει την εμπιστοσύνη που του έχει ο αδελφός του.
  • Πρέπει να το πει διότι είναι πιο σημαντικό να λέει κάνεις την αλήθεια, παρά να κάνει αυτό που αρέσει στους άλλους

2Ο ΗΘΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (Αφού διαβάσεις προσεκτικά την παρακάτω ιστορία να επιλέξεις μία μόνο απάντηση)

 Ερωτηματολόγιο για την ανάπτυξη της ηθικής σκέψης. - Διδακτική αξιοποίηση (Θεωρίες Ηθικής Ανάπτυξης: Μέρος Ε΄)
Ηθικά προβλήματα – διλήμματα -Kohlberg
Α. Σε μια πόλη της Ελλάδας μια γυναίκα είναι ετοιμοθάνατη από καρκίνο. Υπάρχει ένα φάρμακο που μπορεί να τη σώσει, άλλα είναι πολύ ακριβό. Ο φαρμακοποιός που έχει ανακαλύψει το φάρμακο, ζει στη διπλανή πόλη, αλλά το πουλάει πολύ ακριβά. Ενώ του κοστίζει μόλις 2.000 ευρώ το πουλάει 30.000 ευρώ. Πιστεύει ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία ώστε να γίνει πλούσιος. Ο σύζυγος της άρρωστης γυναίκας, ο Δημήτρης, παρακάλεσε όλους τους γνωστούς του και προσπάθησε να πάρει δάνειο από την τράπεζα αλλά δεν τα κατάφερε. Τελικά κατόρθωσε να μαζέψει μόνο 15.000 ευρώ. Πήγε στο φαρμακοποιό, του είπε ότι η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη και τον παρακάλεσε να του δώσει το φάρμακο σε φθηνότερη τιμή ή να δεχθεί να του το πληρώσει αργότερα. Ο φαρμακοποιός του απάντησε «όχι, εγώ ανακάλυψα το φάρμακο και θέλω
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...