Η σημασία της νηστείας |
Ἡ λέξη νηστεία εἶναι σύνθετη καὶ προέρχεται ἀπὸ
τὸ ἀρνητικὸ μόριο νὴ καὶ τὸ ρῆμα ἐσθίω, ποὺ εἶναι ἄλλος τύπος τοῦ
ἔσθω καὶ ἐδῶ ποὺ σημαίνει τρώγω.
Νῆστις- ἡ πρώτη λέξη ποὺ δημιουργήθηκε-σημαίνει αὐτὸς ποὺ δὲν ἐσθίει, δὲν τρώει. Ἀπὸ τὴ λέξη αὐτή, στὴ συνέχεια, προῆλθε τὸ ρῆμα νηστεύω καὶ τὸ ἀφηρημένο οὐσιαστικὸ νηστεία ποὺ ἀρχικὰ ἐσήμαινε τὴν πλήρη ἀποχὴ ἀπὸ τροφὲς καὶ ποτά, δηλαδὴ τὴν ἀσιτία καὶ ἀτροφία. Ἡ νηστεία ἀποτελεῖ πανάρχαιο ἐκκλησιαστικὸ θεσμό. Ἔχει τὶς ρίζες τῆς βαθιὰ στὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ στὴν ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση. Ἐκφράζει τὸ βαθύτερο πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου καὶ διερμηνεύει τὸν ἀσκητικὸ χαρακτήρα τοῦ ὀρθοδόξου ἤθους.
Τὴ σημασία τῆς νηστείας ἐξαίρουν οἱ Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Δία τῆς νηστείας ὄφειλαν οἱ Ἰσραηλίτες νὰ ἐπιστρέψουν στὸν ζῶντα καὶ ἀληθινὸ Θεό.
Ἡ νηστεία εἶναι τὸ ὅπλο τοῦ Χριστιανοῦ καὶ συνδέεται ἄρρηκτα μὲ τὴν Προσευχή.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος σημειώνει : «Γὶ΄αὐτὸ καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχή, δημιουργώντας ὁ Θεὸς
τὸν ἄνθρωπο ἀμέσως τὸν ἔφερε καὶ τὸν παρέδωσε στὰ χέρια
τῆς νηστείας καὶ σὰν σὲ φιλόστοργη μητέρα καὶ ἄριστο δάσκαλο τῆς ἐμπιστεύτηκε
τὴ σωτηρία του».Νῆστις- ἡ πρώτη λέξη ποὺ δημιουργήθηκε-σημαίνει αὐτὸς ποὺ δὲν ἐσθίει, δὲν τρώει. Ἀπὸ τὴ λέξη αὐτή, στὴ συνέχεια, προῆλθε τὸ ρῆμα νηστεύω καὶ τὸ ἀφηρημένο οὐσιαστικὸ νηστεία ποὺ ἀρχικὰ ἐσήμαινε τὴν πλήρη ἀποχὴ ἀπὸ τροφὲς καὶ ποτά, δηλαδὴ τὴν ἀσιτία καὶ ἀτροφία. Ἡ νηστεία ἀποτελεῖ πανάρχαιο ἐκκλησιαστικὸ θεσμό. Ἔχει τὶς ρίζες τῆς βαθιὰ στὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ στὴν ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση. Ἐκφράζει τὸ βαθύτερο πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου καὶ διερμηνεύει τὸν ἀσκητικὸ χαρακτήρα τοῦ ὀρθοδόξου ἤθους.
Τὴ σημασία τῆς νηστείας ἐξαίρουν οἱ Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Δία τῆς νηστείας ὄφειλαν οἱ Ἰσραηλίτες νὰ ἐπιστρέψουν στὸν ζῶντα καὶ ἀληθινὸ Θεό.
Ἡ νηστεία εἶναι τὸ ὅπλο τοῦ Χριστιανοῦ καὶ συνδέεται ἄρρηκτα μὲ τὴν Προσευχή.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος σημειώνει : «Γὶ΄αὐτὸ καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχή, δημιουργώντας ὁ Θεὸς
Μὲ τὴ νηστεία δὲν πολεμοῦμε μόνο τὸν διάβολο ἀλλὰ μᾶς ἐνισχύει στὴν προσπάθειά μας γιὰ τὴν ἀπόκτηση τῶν χριστιανικῶν ἀρετῶν. Εἶναι παθοκτόνος καὶ ὄχι σωματοκτόνος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.