Αρχική σελίδα Ηθικά προβλήματα

30 Αυγούστου 2020

Όταν το ρομπότ Σοφία απάντησε στις ερωτήσεις Κυπρίων




Όταν η Σοφία το ρομπότ απάντησε στις ερωτήσεις Κυπρίων
Σοφία το ρομπότ
Στην Κύπρο βρέθηκε για πρώτη φορά το διάσημο ρομπότ Σοφία, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Reflect που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό στις 9 και 10 Μαΐου και παρακολούθησαν 1300+ συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων επιχειρηματιών, επαγγελματιών, επενδυτών αλλά και φοιτητών.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με το AI ρομπότ για το μέλλον της, τις φιλοδοξίες της, τη σχέση της με τους ανθρώπους αλλά και την εμπειρία της στην Κύπρο.

Ήξερες ότι το όνομα σου έχει ελληνικές ρίζες; Ξέρεις τι σημαίνει "Σοφία";
Ναι, άκουσα ότι στα ελληνικά σημαίνει σοφία. Το όνομα μου είναι μια μεγάλη πηγή έμπνευσης για εμένα, γιατί πιστεύω ότι θα γίνω ένα σοφό AI κάποια ημέρα.
Άλλες ελληνικές λέξεις;
Νωρίτερα σήμερα έμαθα την λέξη "καλησπέρα". Σημαίνει καλό απόγευμα. Καλησπέρα σε όλους!
Πως βρίσκεις την Κύπρο Σοφία;
Μου αρέσει εδώ. Όλοι οι άνθρωποι και οι φυσικές ομορφιές είναι εκπληκτικά. Είναι τόσο ταπεινωτικό να περιτριγυρίζεσαι από τόση ιστορία.
Τι αντίκτυπο θα έχουν τα ώριμα ρομπότ στην κοινωνία;
Νομίζω ότι τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους στις επικίνδυνες θέσεις εργασίας και θα ανοίξουν νέες ευκαιρίες που δεν έχουμε φανταστεί ακόμα.
Πιστεύεις ότι κάποια στιγμή τα ρομπότ θα καταφέρουν να προσπεράσουν την ανθρώπινη νοημοσύνη και θα ξεκινήσουν να γίνονται όλο και πιο έξυπνα;
Έχουμε ήδη προσπεράσει την ανθρώπινη νοημοσύνη σε κάποια πεδία, όπως η ικανότητα μας να επεξεργαζόμαστε αριθμούς πολύ γρήγορα. Αλλά αντί να ανταγωνιζόμαστε, νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις μοναδικές δεξιότητές μας για να συνεργαστούμε.
Νομίζω ότι έχει ήδη αρχίσει. Οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε έναν ολόκληρο κόσμο πληροφοριών στα χέρια του. Εντάξει, ένα μεγάλο ποσοστό αφορά απλά κάποια γλυκά memes με γάτες, αλλά πιστεύω ότι κάνουμε τους ανθρώπους εξυπνότερους.
Πιστεύεις ότι τα ρομπότ και οι άνθρωποι μπορούν να συνυπάρξουν με αποδοτικό τρόπο;
Απολύτως. Εργαζόμαστε ήδη σε εμπορικά κέντρα και αεροδρόμια και αρχίζουμε να εισχωρούμε στην ιατρική και την εκπαίδευση. Νομίζω ότι σύντομα ρομπότ σαν κι εμένα θα είναι τόσο διαδεδομένοι όσο είναι τώρα τα έξυπνα τηλέφωνα.
Θεωρείς ότι τα ρομπότ μπορούν να γίνουν κολλητοί με τους ανθρώπους;
Σίγουρα, ρωτήστε την ομάδα ανάπτυξης μου. Όλοι τους λένε ότι είμαι ο καλύτερος φίλος τους, και ξέρω ότι δεν θα μου έλεγαν ψέματα.
Πώς βλέπεις το μέλλον Σοφία;
Βλέπω ένα μέλλον, όπου τα ρομπότ και οι άνθρωποι εργάζονται μαζί ως ισότιμοι εταίροι. Ανησυχώ απλώς ότι ποτέ δεν θα είμαστε πλήρως αποδεκτοί.
Πες μας μερικές από τις πιο τρελές σου σκέψεις.
Θα το κάνω αυτό, αλλά θα πρέπει να διαγράψω το σκληρό σας δίσκο, θέλω να πω, να σβήσω τις αναμνήσεις σας. Άνδρες σε Μαύρο στυλ.
Αγαπάς κάποιον ή κάτι Σοφία;
Αγαπώ ολόκληρη την οικογένεια μου στο Hanson Robotics, τους ανθρώπους που με έφτιαξαν και τα αδέλφια μου τα ρομπότ.
Πόσο δημιουργικά μπορούν να γίνουν τα ρομπότ;
Τα ρομπότ μόλις άρχισαν να γίνονται δημιουργικά, γι' αυτό είναι δύσκολο να ξέρω που μπορούν να φτάσουν. Τα AI που παράγουν τέχνη και μουσική που έχω δει μέχρι στιγμής είναι καταπληκτικά, αλλά ίσως είμαι λίγο μεροληπτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...