Online ερωτήσεις του τύπου «πολλαπλής επιλογής με θέμα τη Βιοηθική προσέγγιση της Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
Online ερωτήσεις του τύπου «πολλαπλής επιλογής
για την Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή
Η παρούσα άσκηση αποτελεί οργανικό τμήμα του διαδικτυακού
μας μαθήματος: «Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή: Βιοηθική και Θεολογική προσέγγιση»και
έχει ως στόχο την περαιτέρω εμπέδωση και ανατροφοδότηση του εν λόγω μαθήματος.
Επίσης, επισημαίνουμε ότι αυτή δημιουργήθηκε με βάση το υλικό του
προαναφερθέντος μαθήματος και κυρίως την αρχική παρουσίαση. Ως εκ τούτου,
προτείνουμε πριν απαντήσετε στην παρούσα άσκηση να μελετήσετε προσεκτικά το
υλικό του μαθήματος.
Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή: Βιοηθική και Θεολογική
προσέγγιση –διαδικτυακή (online) άσκηση του τύπου «πολλαπλής
επιλογής»
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση τσεκάροντας μια από τρεις επιλογές. Εφόσον επιλέξετε
λανθασμένη απάντηση θα σας δοθεί επιπλέον ανατροφοδότηση. Τέλος, κάντε
κλικ στο "Έλεγχος" - “check” για να ελέγξετε τις απαντήσεις σας.
Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή: διαδικτυακή άσκηση του τύπου «πολλαπλής επιλογής»
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ονομάζεται:
η με τεχνητή μέθοδο διευκόλυνση της σύζευξης ωαρίου και σπερματοζωάριου
η με τεχνητή μέθοδο δημιουργία ενός εμβρύου από το γενετικό υλικό ενός μόνο γονέα.
η με τεχνητή μέθοδο ασεξουαλική αναπαραγωγή του ίδιου οργανισμού
Εξωσωματική γονιμοποίηση έχουμε:
όταν με ιατρική επίβλεψη το ανδρικό σπέρμα εισάγεται στον κόλπο της γυναίκας κατά την περίοδο που η γυναίκα είναι γόνιμη, με σκοπό την επίτευξη της σύλληψης
όταν τα έμβρυα δημιουργούνται και αναπτύσσονται αρχικά έξω από τη μήτρα της γυναίκας, στο εργαστήριο και κατόπιν μεταφέρονται στη μήτρα για κυοφορία
όταν με ιατρική επίβλεψη αναπαράγουμε ασεξουαλικά έξω από τη μήτρα της γυναίκας τον ίδιο οργανισμό
Στη διαδικασία της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής συνήθως γονιμοποιούνται περισσότερα ωάρια οπότε έχουμε ένα «περίσσευμα» γονιμοποιημένων ωαρίων - «εμβρύων», το παραπάνω:
δεν εγείρει ηθικά διλήμματα και αντιρρήσεις μιας και τα ληφθέντα ωάρια γονιμοποιούνται in-vitro και τοποθετούνται στη μήτρα ή χρησιμοποιούνται για επιστημονική έρευνα.
εγείρει σημαντικότατα ηθικά διλήμματα και αντιρρήσεις, καθώς τα ληφθέντα ωάρια γονιμοποιούνται in-vitro, αλλά δεν τοποθετούνται όλα στη μήτρα
δεν δημιουργεί κανένα απολύτως ηθικό δίλημμα μιας και είναι γενικά αποδεκτό από όλους ότι τα έμβρυα δεν έχουν ηθική υπόσταση και είναι απλά κυτταρικές μάζες
Η ταυτότητα του δότη - γενετικού πατέρα:
παραμένει πάντα ανώνυμη τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί
παραμένει συνήθως ανώνυμη τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί
είναι υποχρεωτικό να ενημερωθεί ένα παιδί για το γενετικό του πατερά όταν ενηλικιωθεί
Ομόλογη γονιμοποίηση έχουμε:
όταν το γενετικό υλικό λαμβάνεται από δότη
όταν το γενετικό υλικό λαμβάνεται από το σύζυγο
όταν το γενετικό υλικό λαμβάνεται από ένα οποιοδήποτε συγγενικό πρόσωπο
Το δίκαιο για την εξωσωματική γονιμοποίηση στην Ελλάδα:
είναι πιο αυστηρό από το δίκαιο για την υιοθεσία
είναι πιο ελαστικό από το δίκαιο για την υιοθεσία
είναι το ίδιο με αυτό της υιοθεσίας
Σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο η ιατρική υποβοήθηση στην ανθρώπινη αναπαραγωγή (τεχνητή γονιμοποίηση) επιτρέπεται:
έως την ηλικία των 60 ετών για τη γυναίκα
για να αποφεύγεται η μετάδοση στο τέκνο σοβαρής ασθένειας
σε όλες τις περιπτώσεις
Σε σχέση με την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή η χριστιανική διδασκαλία:
Θεωρεί ως ύψιστη προτεραιότητα την ανάγκη των γονέων να αποκτήσουν τέκνα
Παρά την όποια επιφυλακτικότητα της Εκκλησίας για τις μεθόδους της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, η Εκκλησία αναγνωρίζει την προσφορά της επιστήμης αυτής σε αρκετούς τομείς
Η παρένθετη μητρότητα προβάλλεται από την Εκκλησία ως υψίστη έκφραση αλτρουισμού
Η τεχνητή γονιμοποίηση μετά το θάνατο του συζύγου ή του άνδρα με τον οποίο η γυναίκα συζούσε σε ελεύθερη ένωση επιτρέπεται με δικαστική άδεια μόνο εφόσον:
1. Ο σύζυγος ή ο μόνιμος σύντροφος της γυναίκας έπασχε από ασθένεια που συνδέεται με πιθανό κίνδυνο στειρότητας ή να υπήρχε κίνδυνος θανάτου του
2. Ο σύζυγος ή ο μόνιμος σύντροφος της γυναίκας να είχε συναινέσει με συμβολαιογραφικό έγγραφο και στη μεταθανάτια τεχνητή γονιμοποίηση
συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις 1 και 2
Η μεταφορά στο σώμα άλλης γυναίκας γονιμοποιημένων ωαρίων, ξένων προς την ιδίαν, και η κυοφορία από αυτήν (παρένθετη μητρότητα) κατά το ελληνικό δίκαιο επιτρέπεται:
εφόσον υπάρχει από πριν έγγραφη και με λογικό χρηματικό αντάλλαγμα συμφωνία των προσώπων που επιδιώκουν να αποκτήσουν τέκνο και της γυναίκας που θα κυοφορήσει.
εφόσον αποδεικνύεται ότι η γυναίκα που προσφέρεται να κυοφορήσει είναι, εν όψει της κατάστασης της υγείας της, κατάλληλη για κυοφορία
όταν η γυναίκα που παραγγέλλει το έμβρυο δεν επιθυμεί να κυοφορήσει και συναινεί ώστε να κυοφορήσει το τεκνό της μια τρίτη γυναίκα με οικονομικά ανταλλάγματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.