Αρχική σελίδα Ηθικά προβλήματα

13 Οκτωβρίου 2018

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για κορίτσια.


Τεχνητή νοημοσύνη και εκπαίδευση- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για κορίτσια – ισοτιμία των δύο φύλων - Artificial Intelligence and Education - Artificial Intelligence Teaching Program for Girls - Gender Equality
Τεχνητή νοημοσύνη και εκπαίδευση
Στα τέλη Αυγούστου, διοργανώθηκε από τη Microsoft στην Αθήνα, τετραήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο για κορίτσια με τίτλο: «Η Αλίκη οραματίζεται το μέλλον – Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο θέασης του κόσμου» -  (Alice envisions the future – How Artificial Intelligence can impact the way we see the world). Στο σεμινάριο αυτό συμμετείχαν 160 μαθήτριες, ηλικίας 15 – 17 ετών, μαζί με τους δασκάλους τους και κορυφαίους επιστήμονες, από 14 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.[1]

Σκοπός, του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει τις μαθήτριες να ακολουθήσουν το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη και την τεχνολογία, καταρρίπτοντας τα υπάρχοντα κοινωνικά  στερεότυπα περί αντρικών επαγγελμάτων. Όσοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα εκπαιδεύτηκαν σε θέματα  τα οποία σχετίζονται με τη συνεργασία  μέσα στην ομάδα, την ταξινόμηση της εικόνας, τη χρησιμοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης ως διαγνωστικό εργαλείο, την ενσυναίσθηση και την εθελοντική προσφορά, την κατασκευή αισθητήρων, τον προγραμματισμό στο Minecraft, και σεμινάρια που αφορούν το Hacking STEM και τη δικτύωση.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, την οποία πραγματοποίησε η  Microsoft, παρά το γεγονός της ραγδαίας ανάπτυξης της  τεχνολογίας και του γεγονότος ότι αυτή δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, μόνο το 42% των κοριτσιών που συμμετείχαν  στην έρευνα θα επέλεγαν μελλοντικά να ακολουθήσουν επαγγέλματα σε αυτήν την κατεύθυνση. Το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι άντρες και οι γυναίκες δεν αντιμετωπίζονται ισάξια σε επαγγέλματα που έχουν ως κεντρικό άξονα την επιστήμη και την τεχνολογία.[2] Η έρευνα επίσης διαπίστωσε ότι ενώ τα κορίτσια ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα STEM  στην ηλικία 11-12 ετών, αυτό το ενδιαφέρον, όταν φτάσουν στην ηλικία των 15-16 ετών ατονεί
για δύο κυρίως λόγους, πρώτον γιατί δεν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη από το κοινωνικό τους περιβάλλον (γονείς και δασκάλους) και δεύτερον γιατί στερούνται κατάλληλων θετικών γυναικείων προτύπων που να έχουν επιτύχει στον επιστημονικό τομέα, μιας και «οι περισσότεροι γνωστοί επιστήμονες είναι άνδρες και μάλιστα σε βαθμό που το στερεότυπο ταυτίζει την τεχνολογία της πληροφορικής (ΙΤ) με τους άνδρες».[3]

Για να ξεπεραστούν αυτές οι αντιλήψεις και να υπερβούμε τα υπάρχοντα κοινωνικά στερεότυπα, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός ο οποίος θα πρέπει να αρχίζει σε πολύ μικρή ηλικία. Τα μικρά παιδιά ανεξάρτητα από το φύλο, θα πρέπει  από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου να  εκπαιδεύονται στην τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορέσουν τα να μάθουν τη σημασία αλλά και σωστή χρήση της τεχνολογίας. Επίσης,  προς τον σκοπό αυτό, θα πρέπει τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με κατάλληλα  γυναικεία πρότυπα τα όποια να   έχουν επιτύχει στον επιστημονικό τομέα.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε το επίσημο βίντεο του εκπαιδευτικού προγράμματος.[4]

     

Κ.Ε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...